Vanliga frågor som du enkelt kan få hjälp med via vår webb utan att behöva ringa oss!
Många samtal som vi får till vårt kundcenter rör sådant som du enkelt kan hitta svar och få hjälp här på webben och genom att logga in på Mina sidor. Här nedan delar vi med oss av rätt sökvägar direkt.

Frågor om...
Vatten som inte rinner undan, trasiga lampor, lösa dörrhandtag, varmt i lägenheten, är saker som du som hyresgäst själv ska åtgärda i ditt hem. Här hittar du instruktionsfilmer på hur du själv åtgärdar de enklaste felen.
Att säga upp kontrakt, ansöka om att byta lägenhet, göra en överlåtelse eller hyra ut i andra hand gör du enkelt via www.uppsalahem.se/minasidor. Inget av dessa ärenden går att göra över telefon. När du lämnat ditt ärende på webben där så tar rätt person hos Uppsalahem hand om ärendet direkt och återkommer till dig så snart de kan.
Nycklar, låskolv och taggar, för din lägenhet, tvättstuga, förråd eller garage kontakta alltid Certego direkt då de har hand om all nyckelhantering för Uppsalahem.
TV, telefoni, bredband och fiber, kontakta din tjänsteleverantör t ex Comhem för frågor. Har du ingen tjänsteleverantör kontakta Open Universe för att hitta en passande tjänsteleverantör.
Vill du lämna synpunkter, gör det via vårt formulär som du hittar här.
Finns inte din fråga med på listan nedan? Använd sök eller google. Är det någon info du saknar, säg gärna till så kan vi hjälpa till och fylla på med innehåll!