Just nu tar det längre tid än normalt för oss att hjälpa våra hyresgäster med felanmälningar. Det beror bland annat på pandemin som ökar i samhället.

Vår tekniker Stefan och hans bil ute på jobb i ett av våra områden.

Just nu tar det längre tid än normalt för oss att hjälpa våra hyresgäster med felanmälningar. Det beror bland annat på pandemin som ökar i samhället. Vår personal får inte gå in i en bostad om hyresgästen är hemma. I dagsläget ringer våra tekniker och tidsbokar alla jobb. Mycket underlättar om du svarar när vi ringer och om ni kan uppge om nyckel finns i tuben. Vår personal jobbar på men det tar tid, hoppas ni har förståelse.
 
Har vi inte varit i kontakt med dig än? Vi hör av oss så snart vi kan och vill be dig att bara kontakta vår Kundtjänst om det är akut och istället göra övriga ärenden och lämna synpunkter här på vår webb. Här hittar du också svar på de flesta frågor som rör ditt boende. Akut innebär fara för hyresgäster eller fastighet. Tack för din hjälp!
 

Följande gäller för felanmälningar under Coronatider:

  • När du gjort din felanmälan kommer vi att kontakta dig för att boka en tid. Säkerhetsställ att du har rätt kontaktuppgifter på ”mina sidor” och i din felanmälan så att vi kan nå dig.

  • Glöm inte att lägga nyckeln i tuben i din dörr så att vi kan komma in.

  • När vår personal kommer till dig får ingen vara hemma. Det vill säga du och annan person i ditt hushåll får inte vara inne i bostaden samtidigt som vi är där.

  • När vi varit hemma hos dig så lämnar vi en lapp efter oss så att du vet att vi varit på plats!

I trapphus och på gårdarna

Utanför ditt hem så fortsätter vi att jobba på. Vi tar som vanligt emot felanmälningar och/eller förbättringsförslag kring saker i ditt bostadsområde och gemensamma utrymmen i ditt hus.