Med anledning av coronaviruset covid-19 så har vi ändrat våra rutiner för felanmälan. Det är av omsorg för dig, dina grannar och våra medarbetare. Rutinerna innebär att vi bara gör åtgärder i lägenheten när du inte är hemma.

Följande gäller:

  • När du gjort din felanmälan kommer vi att kontakta dig för att boka en tid. Säkerhetsställ att du har rätt kontaktuppgifter på ”mina sidor” och i din felanmälan så att vi kan nå dig.

  • Glöm inte att lägga nyckeln i tuben i din dörr så att vi kan komma in.

  • När vi varit hemma oss dig så lämnar vi en lapp efter oss så att du vet att vi varit på plats!

  • Många fel är sådant du enkelt kan och ska åtgärda själv, här kan du läsa mer om det.

 

Akuta fel

Akuta fel är sådana som innebär en fara för dig, dina grannar eller fastigheten. Om vi måste utföra akuta åtgärder när du är hemma så hjälps vi åt att hålla avstånd.

 

I trapphus och på gårdarna

Utanför ditt hem så fortsätter vi att jobba på. Vi tar som vanligt emot felanmälningar och/eller förbättringsförslag kring saker i ditt bostadsområde och gemensamma utrymmen i ditt hus.

Vi jobbar så snabbt vi kan, I de flesta fall får du hjälp inom cirka 5 till10 arbetsdagar. Om du har angett nyckel i tub, kom ihåg att kolla så att nyckeln ligger där för att undvika bomkörningsavgift.

 

Akuta fel

Om ett fel kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten betraktas det som akut. Då ska du genast anmäla felet till vårt kundcenter. När kundcenter har stängt ringer du till vår fastighetsjour på telefonnummer 018-727 36 00. Om felet inte är akut, det vill säga en fara för person- eller fastighetsskada kan du själv få bekosta uppdraget.