Det är viktigt att du känner att din nya bostad är fräsch när du flyttar in. Hyresgästen som bodde där innan dig har ansvar för att lämna över lägenheten i ett gott skick och väl städad. Om du känner att den förra hyresgästen inte har städat ordentligt eller att något annat inte är såsom du förväntat dig får du höra av dig till oss.

Det är viktigt att du hör av dig till oss inom åtta dagar om du skulle vara missnöjd, men helst så fort som möjligt. Det är först efter du flyttat in som vi kan åtgärda eventuella brister i bostaden.  

Synpunkter på besiktningsprotokollet

När du är inloggad på Mina Sidor hittar du ditt besiktningsprotokoll under Mina Ärenden, där kan du snabbt och enkelt skicka in en synpunkt eller komplettering av besiktningsprotokollet. Kom ihåg att det måste ske inom åtta dagar från att du har flyttat in. Du kan även kontakta vår Kundtjänst för att få hjälp.

Har du synpunkter på städningen?

Om du inte är nöjd med städningen av din lägenhet så har du två dagar på dig att komma in med klagomål. Var du ska lämna dina klagomål beror på vem som städat.


Har hyresgästen innan dig använt en städfirma så ska det finnas en information på bänken i köket att en firma utfört ”flyttstäd med garanti”, kontakta städfirman direkt med dina klagomål.

Annars lämnar du dina klagomål som felanmälan eller genom att svara på den information du fick innan du flyttade in. I den informationen har du kontaktuppgifter till din förvaltningsassistent. Fotografera vad som missats med städningen och bifoga bilderna. Du kan också alltid ringa vår kundtjänst 018-727 36 00.

När du sedan får kontakt med oss kan du välja mellan att städa själv mot ersättning alternativt att vi beställer en städfirma som kommer och städar.