Ingen fara vi hjälper dig när det inte funkar. Om felet inte är akut är det enklast är att felanmäla via Mina sidor.

När det uppstår fel i lägenheten eller område som du behöver åtgärdas ska du göra en felanmälan. Vid akuta fel som inte kan vänta, till exempel en vattenläcka, ska du alltid ringa oss. Om felet inte är akut är det enklast att göra din felanmälan på Mina sidor. Du loggar in på Mina sidor antingen med Mobilt BankID eller med personnummer och lösenord. Du kan också använda vår app.

Här kan du hitta svar på Vanliga frågor kring fel i bostaden. Kolla gärna där innan du skickar din felanmälan.

AKUTA FEL

Om ett fel kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten betraktas det som akut. Då ska du genast anmäla felet till kundcenter. När kundcenter har stängt ringer du fastighetsjouren på telefonnummer 018-727 36 00.

RÄTT TELEFONNUMMER PÅ MINA SIDOR

I samband med din felanmälan kan vi behöva nå dig, därför är det viktigt att du har rätt telefonnumer under dina kontaktuppgifter på Mina sidor. Om vi inte får svar efter tre försök avslutas ditt ärende och du måste göra om din felanmälan.

NYCKEL I TUB 

När vi ska utföra servicearbeten i ditt hem behöver vi komma in. För att du inte ska behöva vänta på oss har vi installerat en nyckeltub i din ytterdörr. Om du inte är hemma och vet att vi ska reparera något hemma hos dig, lägg nyckeln i tuben, så att vi har möjlighet att komma in!

Vår personal och våra entreprenörer bär de alltid Uppsalahemlegitimation. Be gärna om legitimationen vid besöket.