Kundtjänst
Hur kan vi hjälpa dig? Du hittar all information om ditt boende genom att logga in på Mina sidor eller i boendeappen. Där kan du också göra felanmälan om du har ett fel i din bostad som du inte kan eller ska åtgärda själv. Vid akuta fel som kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten ska du alltid ringa oss, det kan du göra dygnet runt.
Driftstörningar
-
Tvättstugan stängs 1 oktober
-
Polering av plastmattan i ditt trapphus.
-
Driftstörning - information från Vattenfall
-
Störningar på kall- och varmvatten Marmorvägen 14 A-E
-
Varm och kallvatten avstängning 19/9
-
Grävarbete vid port på Folkungagatan 34C
Felanmälan
Har något blivit fel? Vi hjälper dig!
Jourtelefon
Vid akuta problem kväll och helg, ring 018-727 36 00
Så här gör du
Se hur du själv kan fixa de vanligaste problemen.
Vanliga frågor
Hur gör jag för att rensa avloppet?
Se våra instruktionsfilmer för att snabbt komma igång.Var hittar jag alla lediga bostäder?
Du hittar våra lediga bostäder hos Uppsala Bostadsförmedling.måste jag ha hemförsäkring?
Alla som bor hos oss måste ha en egen hemförsäkring.Kontakta oss
Kundtjänst
Synpunkter och frågor om ditt boende
Ladda ner boendeappen
Kundtjänst på telefon
Vår kundtjänst svarar på allmänna frågor om ditt boende och tar emot akuta felanmälningar, med akut innebära fara för människor eller fastighet. Övriga ärenden gör du på Mina sidor eller i boendeappen.
Telefon: 018-727 36 00 - Vardagar klockan 8-16
Besök oss
Väderkvarnsgatan 17 (Karta) - Vardagar klockan 8-16
Uppsalahems distriktkontor Södra på Valthornsvägen 1.
Tisdagar klockan 8-12
Torsdagar klockan 13-16
Vill du komma i kontakt med en viss person på Uppsalahem?
Ring vår kundtjänst 018-727 36 00 (tonval 4) eller skicka ett mejl till namn.efternamn@uppsalahem.se.
Behöver du en referens när du söker ny bostad?
Ange telefonnummer 018-727 36 00 och e-post uthyrningen@uppsalahem.se.