Vår personal
Vi vill att du ska vara trygg i ditt hem och för att du ska känna igen vår personal bär vi alltid kläder med Uppsalahems logotyp och en Uppsalahem legitimation.
Din trygghet är viktigt! Därför bär vi alltid kläder med Uppsalahems logga och har Uppsalahem ID-kort som vi kan visa upp. Det visar vi alltid upp när vi besöker dig. Om vi har entreprenörer som jobbar åt oss, ska de också uppvisa vilket företag de kommer ifrån och ID, samt att du ska ha fått en avisering om att vi ska komma i förväg. Släpp därför aldrig in någon i din bostad om du inte vet att vi ska komma.
Tyvärr är bedragare och tjuvar mycket charmiga, trevliga och experter på att lura till sig det dem vill ha.
För att undvika bedrägerier tänk på följande:
Reagera mot oväntade besök eller dörrknackningar. Be alltid om att få kolla ID och säkerställ att du fått en avisering om besöket i app eller e-post.
Släpp inte in någon hemma om du inte bett dem att komma. Polisen, försäkringsbolag, myndigheter eller seriösa företag gör aldrig spontana hembesök.
Tänk på att aldrig lämna ifrån dig personuppgifter lösenord, PIN-koder, telefonnummer eller bankuppgifter med över Facebook, telefon, via e-post eller personligen till någon.
Prata om risker för bedrägeri med nära och kära, oftast riktar bedragare in sig på äldre och de är väldigt duktiga på bedrägeri, så det är lätt att bli lurad.
Läs mer i den här foldern från polisen.
Bra att veta:
När säljare och tjänsteleverantörer vill knacka på hos våra hyresgäster har vi regler för hur de ska gå tillväga innan och när de knackar på hemma hos dig. I god tid innan de börjar knacka dörr informerar vi om det via app eller e-post. Alla som jobbar i våra områden ska alltid kunna uppvisa giltig legitimation, i synnerhet när det är kontakter som sker i bostaden. Skulle någon knacka dörr utan att du fått information om det är vi tacksamma om meddelar oss det via kundtjänst.