Bredband
I våra bostäder kan du få bredband på olika sätt beroende på vart du bor. Idag kan vi främst erbjuda bredbandstjänster via fiber. Möjligheten till bredband via telenätet (en så kallad ADSL-uppkoppling) finns också kvar på våra områden.
Idag är nästan alla våra bostäder anslutna till det öppna fibernätet via Global connect.
Är din lägenhet redan ansluten till det öppna fibernätet så har du större valmöjligheter när du ska välja leverantör av internet-, telefoni- och TV-tjänster. Fibernätet gör att du kan välja mellan flera olika tjänsteleverantörer och du kan surfa med hastigheter, upp till 1 Gbit per sekund.
En internetstjänst med hastigheten 0,5 Mbit/s ingår om din bostad är uppkopplad mot fibernätet. Ett kanalpaket med sex digital tv-kanaler ingår också, men för att se dessa behöver du en digital TV-box. För att beställa dessa tjänster behöver du först teckna ett avtal med någon av tjänsteleverantörerna i tjänsteportalen för leverans i nätet.
Hos de flesta internetleverantörer behöver du ha svenskt personnummer för att kunna teckna avtal. Läs mer hos varje leverantör vad som gäller hos dem.
När det inte fungerar
Om du har frågor eller om du får problem med ditt bredband, IP-telefoni- eller TV-tjänst så kontakta den tjänsteleverantör du tecknat avtal med.
Så här gör du
Om du är osäker på hur du ska göra kan du följa vår guide.